model in place چیست ؟ و چه کاربردهایی در رویت دارد؟
در این پادکست میخواهیم یکسری از نکات مرتبط با اینکه model in place چیست ؟ و کاربردهای این ابزار مدلسازی رویت چیست را توضیح دهیم. رعایت این نکات علاوه بر اینکه باعث میشود شما در نهایت یک فایل رویت صحیح و مرتب داشته باشید، کمک میکند که آبجکتهایتان در خروجی اتوکد در لایه درستی قرار گیرند.
کاربرد model in place چیست ؟
زمانی که میخواهید در پروژه از model in place استفاده کنید، نکتهی اولی که باید رعایت شود آن است که ترسیمات شما در category درستی قرار داشته باشد. مثلا اگر میخواهید یک قسمت از دیوار را با مدلینگ ترسیم کنید، حتما category را در ابتدا روی wall قرار دهید. با این کار آبجکت به عنوان یک دیوار در پروژه شناخته شود. همچنین اگر قصد دارید که یک کانتر خاص را با مدلینگ ترسیم کنید، category اش باید ترجیحا روی furniture باشد. سپس میتوانید آن را به عنوان یک مبلمان در پروژه ترسیم کنید.
ادامه بحث را با همین مثال کانتر جلو میبریم. فرض کنید که یک کانتر را به عنوان furniture ترسیم کردهاید. حالا زمانی که میخواهید از نقشههای این پروژه خروجی اتوکد بگیرید، این کانتر که در دستهبندی مبلمان قرار دارد، در دسته لایه درست خودش در اتوکد قرار میگیرد. در واقع داخل لایهای میرود که شما آن را به عنوان کتگوری مبلمان اختصاص دادهاید. حالا اگر شما بخواهید لایه مجزایی را به آن اختصاص بدهید، باید برای دستهبندی مبلمان، یک سابکتگوری ایجاد کنید. سپس در محیط ادیت model in place، بهش اون سابکتگوری رو اختصاص دهید. این کار باعث میشود که در زمان خروجی گرفتن، بتونید برای اون سابکتگوری، لایه مجزایی رو تعریف کنید.
نکات ذکر شده را حتما در هنگام ترسیمات مد نظر قرار دهید.
نکته پایانی پادکست درباره مدل این پلیس، ابزار مدلسازی رویت
ما در پروژههاییمان، مخصوصا پروژههایی با مقیاس بزرگ، در پلانها، مبلمان رو به جز PLUMBING FIXTURE و CASEWORKها، خاموش میکنیم. چون در غیر این صورت فایل را خیلی سنگین میکنند. حالا برای اینکه مبلمان را در پلانها داشته باشیم، باید از مبلمان دو بعدی که معمولا در فایلهای اتوکد وجود دارد، استفاده کنیم.
پس باید پروژه را به طور کامل مبلمان کنیم تا در سه بعدی آن مبلمانهایش را داشته باشیم، اما در بخش پلان، FURNITURE را خاموش میکنیم..حالا اگر بخواهیم در پلان، همان کانتری که در ابتدا راجع به آن صحبت کردیم را ترسیم کنیم، باید آن را در دسته بندی مبلمان بگذاریم، اما با این کار دیگر قابل دیدن نیست چون دسته بندیاش خاموش است. حالا فرض کنید که میخواهیم ارتفاع کانتر رو در پلان با کد ارتفاعی مشخص کنیم. اینجا راه حل چست؟ در ازمان حتما باید ترسیمات را در دسته GENERIC MODEL قرار دهید. اینجا دیگه حتما باید برایش سابکتگوریهای مناسب ایجاد کنید. تا لایه بندی شما در خروجیهای اتوکد دچار مشکل نشود.
مثلا برای GENERIC MODEL یک سابکتگوری مبلمان ایجاد کنید و به آن، لایه FURNITURE رو اختصاص دهید. با این کار کانتری که ترسیم کردید در اتوکد به صورت اشتباه لایه GENERIC MODELها را نمیگیرد. در نتیجه شما دیگر مجبور نیستید که با صرف زمان زیاد این موارد را در اتوکد اصلاح کنید.
Rating 4.33 from 3 votes
با دیگران به اشتراک بگذارید تا امتیاز بگیرید!